Sep 19, 2010

15 Tahun Lepas

Kat kampung aritu aku selongkar almari lama
Terjumpa gambar lama ni
Ini gambar 15 tahun yang lepas

15 tahun lepas aku hanyalah seorang budak hingusan
Rambut sikat tepi dan baju masuk dalam seluar
Tak reti bergaya tak reti melaram
Memang budak habis

Dulu aku takut kena marah dengan ibu
Dia memang garang
Nak keluar takut
Memang tak berani

Tapi bila makin besar makin tak garang
Mungkin ibu tahu aku dah pandai berfikir sendiri
Buat apa nak kongkong lagi
Marah bertukar kepada toleransi

1 kenangan yang aku ingat sampai sekarang
Masa tu aku bermain di luar rumah
Pastu kena sengat dengan tebuan / lebah
(tak ingat tapi serangga yang berbisa)
Aku menjerit memanggil ibu
Dia keluar dan terus menggosokkan rambut dia pada kesan sengatan
Tup-tup dah tak sakit dah!!
Hebat kan!!

Inilah gambar ibu 15 tahun lepas
Ada gambar lagi update
Semua kakak aku dah rembat
Nanti aku rembat balik ok.



Gambar 15 Tahun Lepas
Ibu dan Mak Long


Sayang Ibu