Aug 13, 2010

Hari - hari yang

hari - hari adalah hari yang hebat
hari - hari adalah hari yang penat
kehidupan berlalu laju tanpa berehat
esok lusa pasti aku akan tenat


hari - hari adalah hari yang suka
hari - hari adalah hari yang duka
perasaan dan emosi mencorak riak muka
tidak boleh sorok bila hati terluka

hari - hari juga adalah hari yang tidak boleh disangka
hari - hari juga adalah hari yang tidak boleh dilupa
pergi sini jadi ini pergi situ jadi apa pula?
jangan mengalah dengan segala dugaan dunia

hari - hari juga adalah hari yang sunyi
hari - hari juga adalah hari yang sepi
memanglah sunyi kalau menyendiri
memanglah sepi kalau gelapkan diri


hari - hari aku hebat
puas dan kemudian melompat
hari - hari aku penat
memikul beban yang tidak larat
hari - hari juga aku suka
bila minda aku sudah set gembira
hari - hari juga aku duka
sesudah alpa dengan situasi gembira
hari - hari aku tidak boleh disangka
tapi harap boleh jangka macam kira - kira angka
hari - hari aku tidak boleh dilupa
tapi sistem memori aku mudah lupa
hari - hari aku adalah sunyi
dunia senyap tanpa bunyi
hari - hari aku adalah sepi
sepi dibiarkan begini

apelah...


No comments: