Aug 2, 2009

semangat is subjective

semangat o semangat..!!
datanglah!!

2 3 kucing berlari..
eh..
2 3 sejak kebelakangan ni..
aku rase macam dah tak ade semangat je..

duit simpanan untuk kamera telah dipakai
untuk memulihkan kesihatan "plup plep"
lari bajet..

skuter asik buat hal aje..
semua itu memerlukan modal
damn!!

problem kat opis lagi..
ayoyo!!

dan macam-macam lagi weh..

kejap ade semangat kejap tak ade..
rasa down bile tak ade semangat

tapi aku da selalu rasa camni
kejap rasa di atas
kejap rasa di bawah

perasaan ini sangat subjektif

aku sangat bersemangat dalam ape perkara yang aku buat
takkan mengalah dan takkan kata "tak boleh"
aku tak suka kerja sekerat jalan
aku juga suka explore segala benda yang aku minat
tapi bila ade penghalang / dugaan
rasa down kejap
tetiba aku teringat saat kegemilangan
ape rahsianya?
tetiba aku teringat saat kejatuhan
ape puncanya?
rasa macam...

ape yang aku rasa?
klik sini
(sempat lagi.. huhu :D)

aku berharap sangat keadaan subjektif ni menjadi objektif
mustahil kan..

pape hal.. aku teruskan..

syimie tetap syimie

2 comments:

iena_hazlin said...

erm...knpe x bersemangat??
mne hilangnye semangat kamu??
celah mne dia nyorok..hehe

semangat hnya akn kembali apabila kamu merasakan diri kamu berkeyakinan..disamping itu kamu perlulah meyakinkan diri kamu bahawa kamu sememang nye orang yg sentiasa bersemangat dan berkeyakinan...

hanya dengan semangat juang yang tinggi akan mengembalikan semangat kamu yang semakin pudar..

apabila kamu merasakan diri kamu berada dibawah..ingatlah bahawa kejatuhan kamu akan membuatkan kamu lebih bersemangat untuk menggapai semula saat2 kegemilangan kamu..

oleh itu..kamu MOHD HASYIMIE B ABDUL RAMLI mestilah sentiasa bersemangat dan berkeyakinan dalam apa jua keadaan..hanya kamu yang bisa melakukannyaa

++hehaha ape2 aje la sy mencarut nih..hakhak++

neway...all da besh 4 u k..

syime hebat said...

thankz iena.. :D