Aug 10, 2009

dah tiada

isnin sampai sabtu (kecuali sabtu minggu pertama)
pagi sampai petang (kecuali sabtu)
makin lama makin sukar hidup aku
sekarang memikirkan masa depan

tiba-tiba memikirkan masa lampau....

tengok pc kejap
tengok henpon kejap
tengok cermin kejap
berangan kejap

dulu aku selalu berangan nak kejar macam-macam
tapi sampai sekarang belum kesampaian

dulu mase sekolah aku tak pernah fikir pasal cinta
tapi lepas sekolah aku bercinta

dulu aku selalu hisap rokok
tapi sekarang aku dah berubah

dulu aku suka tolong ibu memasak
tapi sekarang aku masak sendiri

dulu aku tak berapa ngam dengan ayah sendiri
tapi sekarang dah ngam

dulu aku selalu dapat duit raya
tapi sekarang tidak lagi

dulu aku selalu dapat baju raya jahitan ibu
tapi sekarang pakai baju yang lama

dulu aku selalu tipu ibu
tapi sekarang...

dulu aku ada seorang wanita bergelar ibu
tapi sekarang dah tiada

aku dah tak berangan..

dah nak bulan puasa ni aku selalu fikir pasal ibu

ibu yang aku sayang

kali terakhir aku tatap wajah ibu
aku sedang sembahyang jenazah untuk ibu
kali terakhir aku sentuh ibu
aku sedang mengangkat jenazah ibu
kali terakhir aku mohon maaf kat ibu
bila...?

aku tidak sempat memohon maaf
buat kali terakhir
air mata bergenang
sesal dan kesal

aku....

cukup lah setakat ini je..

maaf..



5 comments:

Drunbella said...

babe...
be strong okay.
i know u're such a goOd boy.
n i know ur mom so proud to have u in this wOrld.

Pije. said...

alaaa.
jgn la sedih2 cahyup.
kita serupaa.
gambatte!

a k m a l e z r i said...

:: cimie
:: da la
:: jgn sedih sgt
:: ko ader kawan2
:: k
:: aper2
:: share ngn kawan2

Pow Cavalera said...

syimie,aku x tau la...
sorry...

syime hebat said...

thankz rakan-rakan