Apr 13, 2010

pelik untuk unik untuk pelik

aku suka benda yang rare
susah nak cari dan susah nak dapat
pelik dan unik
bila dapat mesti rasa teruja

aku suka berfikir
aku suka mengira
aku suka melukis
aku suka mengkaji

bila mencipta aku mahukan kelainan
bila mahukan kelainan mestilah harus unik
bila nak nampak unik kenalah kelihatan pelik
bila kelihatan pelik ada yang rasa janggal

biasalah

kreatif itu subjektif
penuh dengan kepusingan
macam rambut serabai aku
tapi aku tak kreatif

aku selalu cari "term" yang sedap disebut

"jadilah pelik untuk unik"

tak sedap pula~
ciss..

aku selalu termenung sorang-sorang
sengih sorang-sorang
gelak sorang-sorang
menangis takde la eh

muzik..
melekakan aku
mengkhayalkan aku
menyegarkan aku
memberi tenaga ketika mengantuk

dewasa = kompleks

sekian

*tak paham apa aku post kan? biasalah..*