Feb 22, 2010

bermoral sungguh aku


assalamualaikum w.b.t

korang teka aku post entri ni kt mana?
opis? korang memang betul
(korang takyah teka aku da bagi jawapan)
hahahahah..

siang tadi pegi la rumah lecture kawen
 kat bukit piatu
memang nak pegi sangat
sebab kawan-kawan kompem ramai
bajet nak lepak kejap janji dapat jumpa kawan
sebab kene masuk opis balik
sebab ade kerja urgent

mula-mula ingat tanak pegi
sebab memikirkan tanggungjawab kat opis
tapi kat kepala aku da fikir enjoy!!
aku ulang ENJOY!!
mane taknye
majoriti kawan-kawan aku datang
dari semalam masing-masing dah call / sms

so aku pun sampai lah kat bukit piatu
kecoh nak mampus
macam aku cakap tadi kan
ENJOY!!
pas abis je bajet nak terus balik la kan
tanggungjawab la katakan
tetapi hasutan kawan-kawan
membuatkan aku lemah longlai tidak bermaya
(cair, terhasut dan diracun oleh kawan-kawan)
pastu aku pun pergi enjoy
dalam hati masih fikir pasal kerja kat opis ni
tapi bila enjoy sampai tahap klimaks
tanggungjawab sume buang
serius aku tak fikir pun

dah pukul 7 baru tersentak
eh eh eh
aku kena pergi opis balik beb

pastu barulah terhegeh-hegeh nak balik
last-last sampai KL dalam jam 10
pastu terus pegi opis
padahnya aku kat opis la ni
ni kerja da siap sikit
bolehlah nak post entri ni
adoiyay!!

moral dalam cerita ini adalah :
1. rancang perjalanan anda.
3. hati mesti teguh
2. sesal dulu pendapatan, sesal kemudian tiada guna
(betul kan pepatah ni)
4. mesti pandai membezakan
(bezakan apa?)

sekian.. aku nak buat kerja balik weh..

No comments: