Aug 28, 2009

bosan weh

sesekali terasa bosan memang membosankan
rasa macam tak berguna je
rasa nak menjerit
"aku bosan!!"
tp kebosanan tetap ada
silalah pergi
wahai en.bosan
aku tak nak bosan
aku nak hepi ok!

arini aku rasa aku da wt sesorang bosan ngn aku
sebab masa tu aku tengah bosan
pelbagai perkara pelik telah aku lakukan
demi mengatasi masalah bosan ni
tapi apakan daya
tiada seorang pon yang memahami perasaan aku
"bosan semakin naik belang"
segala tindak tanduk aku semakin membosankan
nak taip pon bosan
rasa nak close account blogger ni plak

jangan biarkan bosan mengatasi diri

tapi

aku still bosan weh!!

3 comments:

PiNkisH GurlZ said...

wahai orang yang bosan dengan hidup, yang tidak berghairah di dunia ini, yang hari-harinya sempit dan jalan nafasnya tersumbat, di sana...ada kemenangan yang nyata, bantuan yang semakin dekat, jalan keluar dari kesempitan dan kemudahan selepas kesusahan.

wahai manusia yang bosan...di sekeliling anda ada hal-hal kecil yang tersembunyi. ada cita-cita yang bagus menanti, ada masa depan yang menjanjikan kebahagiaan buatmu dan ada janji yang telah pasti untukmu.

wahai manusia yang bosan..di dalam kesempitan yang anda rasakan tersembunyi jalan keluarnya. Dalam musibah yang anda hadapi ini, ada hal yang akan menyelamatkan dari musibah itu sendiri. Malahan dalam hal-hal yang tidak anda sukai itu pun, ada ketenangan dan kebaikan.

wahai manusia yang bosan...janganlah kamu bersusah hati kerana ianya hanya akan membuatmu lemah,malas,putus harapan, mengheretmu untuk berburuk sangka dan menenggelamkan kamu kelembah pesimisme.

janganlah kamu berdukacita kerana rasa sedih dan susah hati adalah akar penyakit pelbagai jiwa, punca penyakit saraf, penghancur jiwa, dan penyebar keraguan dan kebingungan.

kamu..Mohd Hasyimie B Abdul Ramli...bukan kamu seorang yang bersemangat, berjiwa kental, berhati baik...jangan berdukacita di atas segala musibah yang sedang kamu alami...jadikanlah ianya satu dugaan dan ujian yang akan membangkitkan kamu semula..cuba kamu renungi setiap apa yang berlaku..teliti dimana silapmu..berilah sedikit ruang pada dirimu untuk menilai semula setiap apa yang berlaku..

*maaf sekiranya terlebih..jaga diri yea..

syime hebat said...

woh.. kene basuh kejap...
eh.. pesimisme tu ape?

ashiro_31 said...

hebatnyee ayat pinkish ni kan...